전 세계적으로 많은 대학교에서 사용되고 있는 영어는 21세기 지식 정보화 시대에 가장 중요한 요소 중 하나로 인정받고 있습니다. 또한
졸업자격능력 시스템의 도입은 영어교육 향상을 가져왔으며 그러한 자격을 요하는 학생들은 졸업 및 국제적인 경쟁력을 갖추기 위해 일정
수준의 영어 의사소통 능력에 도달해야 합니다. 게다가 국내외 기업들은 영어를 국제경쟁력을 향상시키는 중요한 요소로 보고 있습니다.
글로벌 전력 선상에서 우송대학교는 국제사회에 충분한 영어교육의 달성을 학생들에게 제공할 수 있도록 교양 프로그램 전제하에
언어 과정을 도입하고 있습니다. 또한 그러한 프로그램은 국제사회에 안정된 지도자 자리를 얻을 수 있도록 도와줄 것입니다. 우송대학교
교양영어과 프로그램은 학생들이 언어의 4대 기능인 듣기, 말하기, 읽기, 쓰기 안에서 능력과 성취감을 기를 수 있도록 단계적, 발전적인
목표를 세웠습니다. 궁극적인 목표는 실제 회화와 업무 상황에서 적극적으로 참여할 수 있도록 능력과 자신감을 갖게 하는 것입니다. 또한
영미문화의 이해, 영어 시험에서의 고득점 그리고 읽기 능력 향상을 목표로 하고 있습니다. 이를 위해 우송대학교 교양영어과는 원어민과
한국인 교수와의 협조를 바탕으로 학생들의 언어 능력을 향상시키기 위해 노력하고 있습니다.
Many university across the country have acknowledged that English communication skill is one of the most important components
in the knowledge information industry era of the 21st Century. They have increased English education by introducing graduation
qualification system that demands students reach a certain level of English communication skill in order to graduate and promote
international competitiveness. In addition, domestic and foreign companies tend to consider facility with the English language as
the key to raising international competitiveness. In line with this global strategy, Woosong University has introduced some language
courses under the General English Program to provide students with appropriate English training for success in our global society.
The program also prepares graduates for leadership positions in international setting. The General English Program sets development
goals for students who demonstrate ability and achievement in the four basic communication skill: listening, reading, speaking
and writing. The ultimate goal is to attain ability and confidence in both oral and written reports in English necessary to participate
actively in real conversation and common business situation. In addition, the objectives of General English include understanding
English culture, obtaining high scores in English proficiency tests, and improving reading comprehension skills. These goals may
be achieved through both face-to-face classroom interaction and technological aids by encouraging student's active use of English,
providing conversational models that are directly relevant to students real needs, and introducing students to the conventions
and common expression of practical and technical reading excerpts. Furthermore, General English is a course based on cooperative
teaching strategies between foreign and Korean teachers to enable students to develop language skills.